Médiamegjelenések 2017-ben

Az Útkezelő Szervezetről megjelent nyomtatott és videó anyagok.

Újság

Kisalföld - 2017.04.04.

 

A Kisalföld megkeresése nyomán helyszíni bejárást tartanak a közeljövőben az 1-es főút egy szakaszán. ahol életveszélyben kelnek át az utasok az egyik oldalról a másikra. „Csat futva lehet átkelni az úton, és úgy is veszélyes. Különösen nehéz hogy többfelé kell figyelni, mert nemcsak jobbról és balról jönnek autók, hanem vannak amelyek épp kikanyarodni készülnek" – magyarázta a Kisalföldnek Stinner Lászlóné. aki takarítóként dolgozik a győri l-es út mellett, az ikrényi elágazó közelében lévő kereskedelmi telepen, ahol a Hufbau építőanyag-áruház és csaknem kéttucatnyi más vállalkozás működik. A mosonújhelyi asszony minden reggel a mecséri buszról száll le, majd próbál épségben átjutni az elvileg kétsávos, de a kanyarodó es gyorsítósáv miatt gyakorlatilag négy sáv széles aszfaltcsíkon. Hozzátette: öt-hat évvel ezelőtt halálos gyalogosgázolás történt a közelben. A problémáról "a telep dolgozói" aláírással e-mailt is kapott szerkesztőségünk. Ebben az szerepel, hogy a legveszélyesebb időszak a reggel fél hét és nyolc óra, illetve a délután fél három és öt óra közötti. "A téli, ködös időszakban még nehezebben tudunk átkelni. Sajnos az autósok sem a megfelelő sebességgel közlekednek. Lehetőség szerint szeretnénk egy biztonságos gyalogátkelőt erre a helyre" - írták. A Kisalföld tapasztalatai szerint a szakaszon a járművek jellemzően betartják a sebességhatárt, miután azonban korlátozó tábla nincs, nyugodtan mehetnek akár 90-nel is. Az 1-es állami főút, így kérdéseinket a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek küldtük el. A cég közölte, hogy ,.Gyalogosok" veszélyt jelző táblát már korábban kihelyeztek, s hangsúlyozta azt is: lakott területen kívül csak rendkívül indokolt esetben szabad zebrát létesíteni. ,.A buszmegálló utasforgalmáról a szolgáltató számlálással alátámasztott adatokat tud  biztosítani, amely alapján felmérhető a létesítés indokoltsága. Amennyiben a közlekedésbiztonságért felelős szervek - rendőrség, közlekedési hatóság és jelen esetben társaságunk - úgy döntenek, hogy az igény megalapozott, akkor az önkormányzat megkéri a létesítési engedélyt és gondoskodik a feltételek megteremtéséről" - tette hozzá a közútkezelő. A feltételek megteremtése többek között megfelelő megvilágítást és járdakapcsolat kiépítését jelenti. A győri önkormányzat képviseletében a városi útkezelő szervezet járhat el. Máthé-Tóth Péter szóvivő a Kisalföldnek elmondta, hogy eddig nem találkoztak a szakaszt érintő lakossági panasszal. A szakember kijelentette: a problémát úgy tudják kivizsgálni, hogy helyszíni szemle összehívását kezdeményezik, emellett kémi fogják a Volán-utód Északnyugat- magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-től a megállóhelyekre vonatkozó utasforgalmi adatokat. Ezek alapján lehet eldönteni, szükséges-e zebrát létesíteni. ,.A rendőrségnek és az l-es számú főutat kezelő Magyar Közútnak is fontos szerepe van a véleményalkotásban. A kerékpáros- kapcsolatokat is vizsgálni fogjuk, hiszen nemcsak busszal és gyalog, hanem kerékpárral is egyre többen közlekednek erre, a kiépített Győr-Abda kerékpárútnak köszönhetően" - szögezte le Máthé-Tóth Péter.